Raspunderea Magistratilor – un pas mic pentru justitie, un salt urias pentru Romania Europeana

Azi, Parlamentul Romaniei a repurtat o importanta victorie impotriva sistemului de sorginte bolsevica instaurat de regimul basescu, sistem reprezentat de SRI, PNL, USR, Kovesi, Lazar si alti magistrati securisti, votand legea raspunderii magistratilor.

Victoria asta este a noastra, a majoritatii care ne-am saturat de abuzuri, care ne-am saturat sa vedem cum invie metodele securiste dinainte de ’89 si care am tot asteptat sa se intample ceva semnificativ in legislatia din Romania.

Victoria este a modului de viata si gandire Europene, o victorie care ne indeparteaza de trecutul nostru comunist si ne apropie de standardele societatilor vestice in ceea ce priveste respectul pentru cetatean si drepturile omului. Cred ca era timpul, dupa 28 de ani de la Revolutie.

Deocamdata, vor mai trece probabil cateva luni pana cand aceasta lege absolut necesara va intra in vigoare. Sistemul mai are inca parghii sa o intarzie, prin reprezentantii sai din Parlament, pe care i-am enumerat mai sus si prin presedintele lor, Iohannis. Se vor lupta sa-si pastreze privilegiile si puterea asupra adversarilor lor politici, se vor lupta cu disperare, dupa cum ati vazut ca au facut in ultimele luni, prin proteste in strada unde bateau oameni nevinovati si distrugeau proprietatea statului, prin proteste in Parlament unde isi jignesc si hartuiesc colegii din disperare, prin minciuni, prin dezinformare. Totusi, dupa cum afirmam cu ceva timp in urma, pot fugi, dar nu se pot ascunde, pentru ca Europa vine, fie ca vor ei sau nu.

Desi este un pas mare pentru o Romanie Europeana, eu am atras atentia in cateva randuri ca daca va fi facuta, aceasta lege a raspunderii magistratilor va trebui sa fie imbatabila, fara portite de scapare si fara posibilitati de interpretare. Fiind o fire mai analitica asa, cred ca am gasit o mica scapare in formularea legii, care in umila mea parere nu ar trebui sa existe. Ma refer aici la faptul ca dupa ce decizia unui judecator este infirmata la CEDO, o alta instanta din Romania va trebui sa decida daca greseala magistratului respectiv a fost cauzata de grava neglijenta sau rea credinta.

Pai in cazul asta ce ne facem? Daca instanta care decide acest lucru este una dintre multele instante ale campului tactic? Daca aceasta instanta decide ca, de fapt, nu e rea credinta sau grava neglijenta, ci doar o omisiune nevinovata, sau usoara neglijenta. Daca spune ca judecatorul a fost prea surmenat datorita volumului imens de munca, sau pentru ca a avut o deceptie in dragoste? Ce ne facem atunci? Va spun eu ce facem: nimic nu se schimba si campul tactic isi va continua ofensiva, ca si pana acum.

Am spus din start ca aceste conditionalitati, anume reaua credinta si grava neglijenta, ar trebui scoase din textul legii. Mi se pare ca, din moment ce o instanta ca CEDO a spus ca un magistrat a gresit, este irelevant in ce fel a savarsit aceasta greseala si ar trebui tras la raspundere imediat, fara ca o alta instanta sa decida daca este cazul sau nu. Un alt plus al scoaterii celor 2 conditionalitati ar fi ca statul nu va mai trebui sa plateasca pentru inca un proces, care in opinia mea este total inutil.

Pana la urma, daca CEDO spune ca ai incalcat drepturile omului intr-un proces, cu siguranta ca ai facut asta din neglijenta (grava sau mai putin grava) sau rea credinta. Faptul ca o alta instanta din Romania trebuie sa decida asta mi se pare redundant.

In incheiere, o sa va spun cum as fi procedat eu in reformarea justitiei in Romania. Am mai spus-o, dar o sa ma repet, cu riscul de a deveni si eu la fel de redundant ca situatia de mai sus 🙂

Eu as fi reformat justitia reformand mai intai SRI-ul. Oh, da. Daca vrei sa distrugi un rau, nu il tai de la jumatate, ci il scoti din radacina. Daca reformezi SRI-ul scapi de campul tactic din justitie, scapi de acoperitii din presa si din politica, scapi de SRL-urile serviciului din Romania care distrug conceptul de piata libera, scapi de politia politica, scapi de sclavii agresivi de pe strazi, scapi de rusinea pe care o ai cand un cetatean strain te intreaba de ce nu poate tara ta sa dea inainte cand are un asa mare potential, etc.

Concluzia: sa sustinem Parlamentul asta, zic, chiar daca se misca mai timid, macar azi a miscat ceva.

Acest articol a fost publicat în Politica și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Raspunderea Magistratilor – un pas mic pentru justitie, un salt urias pentru Romania Europeana

  1. Al mic si nevinovat. zice:

    Moldovene, cam liniste pe aici ! Iti place ce se intampla cu bolsevicii PSD-isti ? Trei Guverne daramate de penalul Dragnea, trei lovituri date Romaniei. Hai ca se poate ! Ati ajuns mai mult decat jalnici !

    • In primul rand, PSD-istii nu sunt bolsevici, mie bolsevici mi se par aia care demonstreaza impotriva schimbarii legilor justitiei si protejarii drepturilor cetateanului.
      In al 2-lea rand, au fost date jos 2 guverne, nu 3. Este foarte important sa vedem si care e motivul. In mod normal, presedintele partidului ar trebui sa fie premier. Dar, DNA-ul s-a asigurat ca il scoate din joc pe Dragnea cu facatura aia de dosar cu referendumul. Astfel, lui Dragnea ii este interzis sa fie premier, sistemul securist si-a facut treaba, ca de obicei, prin actiuni de politie politica, ducand la numirea unor premieri altii decat presedintele partidului, fapt ce a condus la conflicte.
      In al 3-lea rand, formularea „Ati ajuns…” este incorecta. Eu nu am treaba cu PSD-ul, pe mine ma intereseaza sa mearga lucrurile bine in tara si sa ajungem si noi egalii europenilor, nu ciurucurile lor. Capisci?

  2. Al mic si nevinovat. zice:

    Formularea ”Ati ajuns” este foarte corecta, Cristiane ! Daca mi-l dai premier pe penalul Dragnea sau bati campii ca DNA-ul il tine in sah sau ii tranteste dosare penale la comanda…trist ai mai ajuns ! Daca darami doua guverne propuse de tine, ce presupune asta ? Instabilitate politica, nu ? Este mai mult decat evident ca inca nu ai stins televizorul si ca iti bei cafeaua in timp ce privesti Haznaua 3. Triste argumente mi-ai adus !

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.